ADRIANA FAIZUL : Februari 2017

FAIZABUNYAMIN TABUNG

28 Februari 2017

PELBAGAI MANFAAT VITAMIN C YANG HEBAT

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu.

Manfaat-manfaat Vitamin C yang Hebat.



Vitamin C adalah nutrien yang paling dikenali dan popular kerana penggunaannya yang meluas sebagai suplemen diet. Selama bertahun-tahun, Vitamin C semakin menjadi keutamaan bagi manusia. Ia adalah vitamin penting yang diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu-tisu di dalam badan kita kerana badan kita tidak menyimpan Vitamin C secara semula jadi. Ini bermaksud kita perlu mengambilnya secara tetap untuk menjaga tubuh kita agar sentiasa sihat. Namun begitu, apa sebenarnya yang dilakukan oleh
Vitamin C? Senarai di bawah menunjukkan beberapa manfaat
Vitamin C yang paling hebat.

1
Meningkatkan Imuniti



Pengambilan Vitamin C yang secukupnya melindungi badan kita daripada jangkitan dan mengekalkan tulang serta gigi yang sihat. Ia juga meningkatkan keupayaan badan kita untuk membaiki luka dan mencegah daripada bakteria, virus dan jangkitan.

2
Pulih dari Selsema dengan
 Lebih Cepat



Vitamin C mengurangkan kesan-kesan selsema yang teruk dan bertindak sebagai antihistamin yang berkesan untuk mengurangkan kesan selsema biasa yang tidak menyenangkan termasuk keradangan, hidung berair dan kesakitan. Ia mengurangkan tahap histamin dan kerap kali memendekkan tempoh mengalami selsema.

3
Peredaran Darah yang 
Lebih Lancar




Pembuluh-pembuluh darah yang tersumbat menyebabkan serangan jantung. Ini kerana pembuluh-pembuluh darah tidak diluaskan dengan cukup tetapi dengan bantuan Vitamin C, ia memastikan pengembangan pembuluh darah dengan betul, melindungi badan anda daripada pelbagai penyakit berkaitan jantung.

4
Mengurangkan Paras 
Kolesterol



Menghadapi masalah dengan kolesterol walaupun anda menjaga diet anda? Ia berkemungkinan anda mengalami kekurangan Vitamin C. Vitamin C dikatakan dapat meningkatkan penukaran kolesterol ke dalam garam hempedu yang boleh disingkirkan daripada badan dengan mudah.

5
Menghasilkan Kolagen



Vitamin C adalah satu komponen yang diperlukan untuk pengeluaran hidroksiprolina dan hidroksilisina, kedua-duanya diperlukan untuk mengikat molekul yang menghasilkan kolagen. Kesannya adalah untuk memejal dan menegangkan kulit. Kolagen meremajakan kulit dari akar dan mengurangkan kedutan serta tanda-tanda penuaan.

6
Mempercepatkan 
Penyembuhan



Badan menggunakan Vitamin C untuk menggantikan tisu yang rosak dan membantu menyembuhkan luka pada kadar yang lebih cepat. Luka yang sembuh secara perlahan menandakan kekurangan Vitamin C. Vitamin C meningkatkan keanjalan kulit dan membantu mewujudkan tisu parut serta ligamen untuk pemulihan yang cepat.

7
Meningkatkan Pertumbuhan 
Rambut




Vitamin C adalah salah satu daripada nutrien yang paling berkesan untuk membantu menumbuhkan dan menguatkan rambut. Vitamin C membantu membina kolagen yang sangat penting untuk pertumbuhan rambut. Ia juga memainkan peranan penting dalam mengekalkan kekuatan rambut dengan menyerap zat besi, mengekalkan rambut yang kuat dan sihat.

8
Memerangi Kelemumur 



Folikel rambut kita sering tersumbat kerana kelemumur dan kulit kering lagi berkeping-keping. Ini boleh merosakkan folikel rambut jika tidak dirawat, dan juga menghalang pertumbuhan rambut. Vitamin C membantu melawan bakteria pada kulit kepala – ia mencegah kelemumur dan membantu untuk menghilangkan serpihan folikel dan menggalakkan pertumbuhan rambut baru.

Sekarang anda sudah mengetahui manfaat Vitamin C, jadi mulalah mengambil Vitamin C secara harian untuk kesihatan, kulit dan rambut yang lebih baik. Pastikan anda mengambilnya dalam dos yang disyorkan!

Diadaptasi daripada:
www.stylecraze.com
Cosway Malaysia




27 Februari 2017

KARNIVAL BOOKCAFE BUAT PARA PENGGEMAR BUKU

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu.

Pagi ini , fiza mendapat jemputan daripada BOOKCAFE melalui email untuk KARNIVAL BOOKCAFE yang berlangsung pada 22-28 FEBRUARI 2017. KARNIVAL ni berakhir pada 28 FEBRUARI 2017, ( alahai tinggal esok jer nak grab untuk itu ... )


KARNIVAL BOOKCAFE

Macam-macam promosi buku di Bookcafe dengan diskaun untuk 300 tajuk buku yang ada.




Anda peminat atau penggemar buku bacaan ni bolehlah layari website SINI.

Fiza sekeluarga pun penggemar membaca buku ini. Jom kita bershopping menimba ilmu sama ada kekeluargaan, keagamaan , Al Quran , dan sebagainya.

Semoga ia memberikan manfaat buat anda semua.

Sekian.
terima kasih.


24 Februari 2017

KEBAIKAN SURAH AL KAHFI SETIAP MALAM JUMAAT




Assalamualaikum 

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah. Selawat dan salam semoga terlimpah
kepada Rasulullah, keluarga dan para sahabat baginda.

Hari Jumaat merupakan hari yang mulia. Salah satu ibadah yang pelaksanaaannya
dilakukakan pada hari Jumaat adalah membaca surah Al-Kahfi.

Antara manfaat surah Al-Kahfi yang telah dijelaskan
Nabi shallallahu 'alaihi wasallam adalah untuk menangkal fitnah Dajjal.

Dalam riwayat Muslim yang lain, dari Abu Darda’ radhiyallahu 'anhu,
bahawa Nabi shallallahu 'alaihi wasallam bersabda,
“Barangsiapa yang membaca sepuluh ayat dari permulaan surah al-Kahfi,
maka ia dilindungi dari Dajjal.”

Yakni dari huru-haranya.

Selain itu, dari Abu Sa'id al-Khudri radliyallahu 'anhu,
dari Nabi shallallahu 'alaihi wasallam bersabda:

مَنْ َقَرَأَ سُوْرَةَ الْكَهْفِ لَيْلَةَ الْجُمْعَةِ أَضَاءَ لَهُ مِنَ النُّوْرِ فِيْمَا بَيْنَهُ وَبَيْنَ الْبَيْتِ الْعَتِيْقِ

"Barangsiapa membaca surat al-Kahfi pada malam Jumaat, maka
dipancarkan cahaya untuknya sejauh antara dirinya dan Baitul 'atiq."
(Sunan Ad-Darimi, no. 3273. Juga diriwayatkan al-Nasai dan Al-Hakim serta dishahihkan oleh Al-Albani
dalam Shahih al-Targhib wa al-Tarhib, no. 736)



Imam Al-Syafi'i rahimahullah dalam Al-Umm menyatakan bahawa
membaca surah al-Kahfi boleh dilakukan pada malam Jumaat dan siangnya berdasarkan
riwayat tentangnya. (Al-Umm, Imam al-Syafi'i: 1/237)

Kredit buat

15 Februari 2017

LAGU KANAK-KANAK 2

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu.


LAGU KANAK-KANAK 1

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat.

 

MINYAK SENDI BIDARA RUQYAH

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu.


" Minyak Bidara Ruqyah "
.
.
Minyak ni sis nak bagi tau mmg terlajak laris ,terlajak laku .. pekat ,likat  ...
.
khasiat dia plak boleh Pagar rumah, Pagar segala apa nak pagar pon boleh ... untuk yg sakit kulit eczema yg terlalu lama n sukar nak sembuh tu mmg sngt digalakkan guna minyak ni... yg dok sakit lutut,kepala tiba2 sakit ,tgkok tiba2 sakit, bahu rasa berat ja.. cer try sapu ja minyak ni kat tmpat2 sakit tu... In shaa allah aeh, mmg hilang serta merta...
.
Klu yakin dan selawat bnyak2... yakin pada allah... hanya DIA saja sebaik2 penyembuh...ni ikhtiar ja...tp,sis nak habaq mai ni... ikhtiar ni mmg terbaik buat sis n customer2 sis x pernah lagi komplen x dak apa2 perubahan yg dieorg rasa...mesti ada perubahan...
.
Yg paling best !!!!! Sis dapat bantu lagi ramai org bukan ja untuk tambah pendapatan mereka , tapi yg paling penting dieorg kembali sihat dari gangguan, sakit2 yg berlarutan... serius ni yg buat sis paling happy kat dunia ni...bila dgr semua feedback positif... rasa nak joget sat...sis bukan boleh ,klu happy ja msti joget :p 💃💃💃💃
.
COD MINYAK SENDI BIDARA ni pun Boleh
Poslaju laju ke mana sahaja anda berada pun BOLEH... 

#BidaraRuqyahByUmmiAdrianaBeauty
#AGENTBIDARARUQYAH
#UmmiAdrianaBeauty
#fiza0173245640

HOPELY HAPPY WITH OUR TRUE COLORS

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah.


TRUE COLOR......

You with the sad eyes
Don't be discouraged, oh I realize
It's hard to take courage
In a world full of people
You can lose sight of it all
The darkness inside you
Can make you feel so small

Show me a smile then
Don't be unhappy
Can't remember when
I last saw you laughing
This world makes you crazy
And you've taken all you can bear
Just, call me up
'Cause I will always be there

And I see your true colors
Shining through
I see your true colors
And that's why I love you

So don't be afraid to let them show
Your true colors
True colors are beautiful
I see your true colors
Shining through (true colors)
I see your true colors
And that's why I love you
So don't be afraid to let them show
Your true colors
True colors are beautiful
Like a rainbow
Ooh ooh ooh like a rainbow

Ooh can't remember when
I last saw you laughing
Ooh oh oh
This world makes you crazy
Taking all you can bear
Just, call me up
'Cause I'll be always be there

And I see your true colors
Shining through
I see your true colors
And that's why I love you
So don't be afraid (don't be afraid) 
To let them show
Your true colors
True colors are beautiful
Like a rainbow
Ooh ooh oh like a rainbow
.
.
*** Sekali Lagu English Pulak da... Jangan Marah ye... Ost Trolls Movie...

.
.
#UmmiAdrianaBeauty
#fiza0173245640

10 Februari 2017

GEL MANDIAN DAN BALM

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu.




Promosi 📣📣📢📢📢

"Gel Bidara Ruqyah 500ml + BALM BIDARA " 😍 

Dapatkan 10 % Diskaun dengan setiap pembelian Gel Bidara Ruqyah 500ml + Balm Bidara ..
.
.
Balm Bidara jarang jumpa kan?? Tau x kelebihan Balm ni?? 😍...

Kegunaan & Manfaat Balm Bidara adalah: 

~Mengurangkan rasa mual di tekak

~Melegakan dengan pantas masalah pening kepala

~Membantu mengurangkan masalah bayi & dewasa yang kembung perut

~Mempunyai khasiat vitamin E & A untuk membantu menghilangkan kesan regangan kulit selepas bersalin

~Alternatif terbaik untuk mengelakkan gigitan  nyamuk

~Khasiat vitamin yang ada di dalam Balm Bidara ini memberi kesan yang baik untuk kelembapan & kelembutan kulit pengguna.

~Mengurangkan sakit dada & sesak nafas untuk mereka yang diganggu santau atau menghidapi athma

~Sangat berkesan digunakan oleh kaum wanita yang inginkan kelegaan pantas untuk masalah senggugut ketika datang haid.

~Ikhtiar terbaik untuk masalah kulit yang gatal dan tidak sembuh sembuh

Rugi tak grab tgh promo ni?? Jom la dapatkan sekarang PERMINTAAN MAKIN MENJADI2 NI...

Fiza 0173245640
😍😍😍

Semoga cik biDara memberikan manfaat buat anda sekeluarga.

Sekian.
Terima kasih

3 Februari 2017

SENTIASA YANG TERBAIK

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu.


BIDARA RUQYAH 3

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu.





alhamdulilah.
.
Tiada lagi masalah untuk memilikki satu set cik biDara ini. 
.

Cik biDara sesuai sesangat utk seisi KELUARGA tuan Puan abg Akak Makcik pakcik mak ayah.

.
Cik biDara amat diperlukan dari masa ke semasa.
.
Ia membuat kan KELUARGA tersayang sentiasa AMAN TENTERAM dan BAHAGIA selalu.
.
Insya Allah dengan IZIN Allah ...
.



GEL MANDIAN BIDARA RUQYAH 

Antara kesan selepas mengunakan Gel mandian BIDARA RUQYAH 

1. Tidur malam lebih nyenyak
2. Mudah bangun awal pagi
3. Rasa segar selepas mandi
4. Tiada lagi mimpi silam disekolah, rumah lama,
universiti
5. Tiada lagi mimpi seram yang bukan-bukan
6. Jika mimpi tidak memenatkan.
7. Kulit lebih bersih8. Wajah yang lebih berseri
9. Seperti bertambah AURA/energy diri

BALM AJAIB BIDARA
Membantu menghilangkan rasa loya , sakit kepala, kembung perut dan gatal-gatal di badan.

MINYAK SENDI BIDARA : 
Bidara @ sidr bersama pati limau yang Telah terbukti membantu merawat masalah sendi gangguan makhluk halus dan kegatalan pada kulit seperti ekzema.


Tanda-tanda gangguan syaitan/ serangan gangguan makhluk halus:

-Tidur dalam keadaan resah, rimas dan cemas serta selalu terjaga
-Mengalami mimpi yang buruk dan menakutkan
-Bermimpi melihat berbagai jenis binatang seperti kala jengking, anjing, tikus dan lain-lain
-Kadang menangis dan kadang ketawa ketika tidur
-Selalu bermimpi terjatuh dari tempat tinggi
-Terasa panas badan terutama di bahagian belakang
-Fikiran selalu kacau, terasa gelap dalam perut, badan terasa lesu dan malas
-Suka marah-marah tanpa suatu sebab yang munasabah
-Selalu sakit kepala
-Hilang fokus pada pekerjaan dan juga percakapan
-Sakit di bahagian bawah tulang kipas dan bawah punggung






SEMOGA IA MEMBERIKAN MANFAAT BUAT ANDA SEMUA.

INSYA ALLAH DENGAN IZIN ALLAH SWT...

SEKIAN.
TERIMA KASIH


SALAM JUMAAT PENGHULU SEGALA HARI

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu.


SALAM JUMAAT PENGHULU SEGALA HARI.

semoga pada hari ini lebih baik dari sebelumnya.

semoga Allah sentiasa memberkati dan melimpahi REZEKINYA buat hamba-hambanya di muka bumi yang luas ini.

salam DHUHA salam magnet REZEKI dan dipermudahkan segala urusan anda setiap masa.
.
sentiasa diRahmati
sentiasa berbahagia antara satu sama 
sentiasa mempereratkan lagi hubungan silaturrahim yang sedia ada.
sentiasa maaf memaafkan.

.
doakan yang terbaik dari diri sendiri sebelum yang lain. Al-Fatihah untuk diri sendiri.
Al-Fatihah untuk kedua ibu bapa
Al fatihah untuk para guru

.
Aaammiiin Ya Rabbal Aalamiin...
.
Sekian.
Terima kasih






2 Februari 2017

AL QURAN SEBAGAI JALAN KESELAMATAN DAN KESEJAHTERAAN

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu.



Bermaksud : 

" Dengan ( Al Quran ) itu Allah menunjukkan jalan-jalan keselamatan dan kesejahteraan kepada sesiapa yang mengikut keredhaanNya."

( Surah Al-Maidah : 16 )

Semoga ia memberikan manfaat buat anda semua.

Semoga Allah memberkati dan mempermudahkan segala urusan anda setiap masa.

Sekian.
Terima kasih






1 Februari 2017

BIDARA RUQYAH MASIH DIPERLUKAN UNTUK SEMUA GOLONGAN

Assalammualaikum. Salam sejahtera. 


Alhamdullilah...
Produk Aura Bidara masih diperlukan untuk semua golongan.



TELEGRAM @ WECHAT FIZA 

+60173245640 @ +60173245614



😴😴Yang susah tidur malam...sekarang Alhamdullilah..lena tidur setiap malam katanya.

.

😭😭Yang menangis tidak dapat menahan kesakitan akibat;
Sakit pinggang.sakit lutut ,bengkak tumit & kaki kebas kebas pun dah boleh😃😆
Ceria seperti sediakala.
.
😈Yang panas baran..salah sikit naik angin ada sahaja yang tidak kena dihati..
Alhamdullilah...dengan perubahan luar biasa...sentiasa 😆😃
.
😢Yang selalu berduka...sedih..jiwa kacau..sekarang pun dah pulih seperti sediakala...Happy memanjang...dah bahagia katanya.
.
👹😪😭Anak anak kecil selalu nangis tanpa sebab..Ibu dan Ayah jenuh memujuk...tak henti henti nangis..
Mandikanlah dengan GEL BIDARA n sapukan MINYAK BIDARA ...Berusaha dengan yakin...Insyaallah....diizinkan...tiada ganguan lagi.
.
💔💑 Hati retak seribu....ditinggalkan kekasih hati , hilang kemesraan rumahtangga...jarang bertegur sapa..
.
.
👫👬👭Anak anak tak mau dengar teguran,malas nak belajar dan mengaji..
Pun akan nampak perubahan luar biasa..
Bila dipakai gunakan PRODUK BIDARA RUQYAH ini.
.
.
IN SHAA ALLAH..
.
SEGALA USAHA..TAWAKAL..YAKIN
.AKAN DIIZINKAN ALLAH...
.
Panjang lebar saya share pengalaman benar ini.. ;)
Kepada yg memerlukan...jangan tunggu lagi...Berusahalah mengubahnya ke arah yang lebih baik..
.
.
Renung2kan dan selamat beramal ;)
.


Semoga cik bidara ruqyah memberikan manfaat buat anda sekeluarga.

Sekian.
Terima kasih 




APLIKASI WHATSAPP FIZA TIDAK DAPAT DIGUNAKAN BUAT MASA SEKARANG NI

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu.

APLIKASI WHATSAPP FIZA TIDAK DAPAT DIGUNAKAN BUAT MASA SEKARANG INI.

ANDA BOLEH HUBUNGI FIZA DARI NO +60173245640 KEPADA NO SEPERTI BERIKUT UNTUK MEMUDAHKAN ANDA SEMUA. HARAP MAAF ATAS KESULITAN ITU. :-) :-)


HARAP MAAF IYE WHATSAPP FIZA ADA MASALAH SEDIKIT TIDAK TAHU SAMPAI BILA JADI MACAM ITU.

+60173245614
+60173245614
+60173245614


Semoga ia memberikan manfaat dan memudahkan anda semua.

sekian. terima kasih 

ALYA ADRIANA Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign