UMMI ADRIANA: SURAH ALI IMRAN AYAT 190-194

FAIZABUNYAMIN TABUNG

9 Jun 2016

SURAH ALI IMRAN AYAT 190-194

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu.


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM





" Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, dan bersilih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi orang-orang yang berakal.

(Iaitu ) orang-orang yang mengingati Allah sambil berdiri atau duduk atau dalam keadaan berbaring dan mereka memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi ( seraya berkata ) , " Ya Tuhan kami, tidaklah Engkau menjadikan benda-benda ini dengan sia-sia , Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari pada azab Neraka!! Wahai Tuhan kami, sebenarnya sesiapa yang Engkau masukkan ke dalam Neraka maka sesungguhnya Engkau Telah menghinakannya dan orang-orang yang zalim tidak akan beroleh seorang penolong pun! 

Wahai Tuhan kami, sesungguhnya kami Telah mendengar seorang Penyeru ( Rasul ) yang menyeru kepada iman , Katanya , ' Berimanlah kamu kepada Tuhan kamu ' maka kami pun beriman. 

Wahai Tuhan kami, ampunkanlah dosa-dosa kami, dan hapuskanlah dari pada kami kesalahan-kesalahan kami, dan matikanlah kami bersama orang-orang yang berbakti ! 

Wahai Tuhan kami, berikanlah kepada kami pahala yang Telah Engkau janjikan kepada kami melalui semua rasul-Mu , dan janganlah Engkau hinakan kami pada hari Qiamat: sesungguhnya Engkau tidak memungkiri janji!"


Aamiin Ya Rabbal Aalamiin...







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Salam ukhwah ...
Terima kasih Singgah di sini. Segala komen anda dimanfaatkan dan dihargai.
Salah silap mohon maaf ye...

ALYA ADRIANA Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign