UMMI ADRIANA BEAUTY: Jun 2017

FAIZABUNYAMIN

20 Jun 2017

JANGAN PERNAH BERDUSTA AEPUL & HAIZA

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu.






Artist / Penyanyi : Haiza & Aepul
Tajuk Lagu : Jangan Pernah Berdusta

Adakala Hatiku Rasa Curiga
Melihatkan Tingkahmu
oo Benarkah apa ku rasa

Atau Hanya mainan jiwa
Jangan pernah engkau lukakan
Bikin hati hampa

Kekasihku
Jangan Pernah berdusta
Jangan hancurkan
Harapan Cinta

Kekasihku
Jangan Pernah berdusta
Aku Tak sanggup
Bila Kau tiada
Jangan Pernah berdusta
Duhai Cintaku sayangku
Ku Takka pernah berdusta melukakan
Hatiku Hanya untukmu

Sampai Mati selamanya
Selamanya
Jangan Pernah engkau lukakan
Bikin Hati hampa
Kekasihku

Jangan Pernah berdusta
Jangan Hancurkan
Harapan Cinta
Kekasihku

Jangan Pernah berdusta
Aku Tak sanggup
Bila kau tiada

Kekasihku
Jangan pernah berdusta
Jangan Hancurkan
Harapan cinta

Kekasihku
Jangan Pernah berdusta
Aku Tak sanggup
Bila Kau tiada
Jangan Pernah berdusta
Jangan Pernah berdusta

Jangan Pernah berdusta



 

Kredit buat : Lagu-Lagu Malaysia

MENEBUS BARANG-BARANG DI WOOP

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu.

Hari ni fiza menjawab semua dalam "WOOP ".. Fiza rasa seronok sesangat menjawab segala soalan tersebut. Waktu ini fiza tak membuat apa-apa sementara menunggu memasak untuk berbuka puasa nanti.

WOOP
Klik Banner untuk JOIN


Ini Lah salah satu produk yang Telah fiza menebusnya. Antaranya :

Joy Dishwash liquid 



Dove Shampoo 

Setelah itu , fiza akan menerima pemberitahuan melalui email daripada WOOP seperti ini :






Fiza tak sabar nak menunggu penghantaraan dari pada Woop. Inshaa Allah , fiza update hadiah-hadiah tersebut.

Sekian.
Terima kasih.




19 Jun 2017

LODEH BERKICAP AKA KACANG PANJANG BERSOOHOON

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu.

25 RAMADHAN 1438H

MENU HARI NI :

LODEH BERKICAP A.K.A KACANG PANJANG BERSOOHOON



Resepinya adalah seperti berikutan:

Bahan2 nya :

( A )
Bawang besar 
Bawang putih
Cili besar hijau n merah
Ikan bilis
Sedikit belacan ( jika anda suka Boleh letakkab sekali )
( bahan-bahan ini dipotong )


( B ) 
Tempe
Tauhu
Ubi kentang
( dipotong dadu dan digoreng terlebih dahulu )


( C ) 
Tauhu pucuk
Soohoon
Kacang panjang


( D ) 
Kicap ( ikut rasa anda sendiri )
Garam secukup rasa
Sos tiram 
Air asam jawa

Cara-cara memasak

Masukkan 2 camca besar minyak. 
Tumiskan  bahan ( A) sehingga naik baunya.
Masukkan bahan-bahan ( B ) yang Telah digoreng tadi berserta bahan ( C ).
masukkan jugak bahan ( D ) dan air asam jawa.

Akhir sekali Boleh Lah dihidangkan.


Selamat mencuba...

:-)

Selamat berbuka

 #RAMADHAN1438H 
#BIDARARUQYAH 
#JMK 
#UmmiAdrianaBeauty





16 Jun 2017

DOA ASMAUL HUSNA AL GHAFFUR

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu.

DOA Asmaul Husna : AL GHAFFUR ( MAHA PENGAMPUN )



DOA ASMAUL HUSNA AL GHAFFUR ( YANG MAHA PENGAMPUN ) 

" Ya Allah , sesungguhnya aku Telah banyak berbuat aniaya ke atas diriku , dan tidak ada yang dapat mengampuni dosa kecuali Engkau , kerana itu ampunilah aku dengan keampunan yang datang dari pada sisiMu dan Rahmatilah aku , kerana sesungguhnya hanya Engkau-lah yang Maha Pengampun dan Maha Penyayang."

 ( SAHIH BUKHARI : 799 ) 

#RAMADHAN1438 
#BIDARARUQYAH 
#JMK 
#UmmiAdrianaBeauty




15 Jun 2017

DI LAILATUL QADR PERBANYAKLAH BERDOA

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu.


Jom , perbanyakkan lagi amalan-amalan di Bulan Ramadhan yang Baik ni dengan doa-doa tersebut.

" Allahumma innaka 'afuwwwun tuhibbul 'area fa'fu Anni "

Maksudnya:

" Ya Allah ,  Engkau Maha Pemaaf dan Engkau mencintai orang yang meminta maaf , kerananya maafkanlah."

(HR IBNU MAJAH, TIRMIDZI )

.
SEMOGA IA MEMBERIKAN MANFAAT.
SEKIAN.
TERIMA KASIH.



11 Jun 2017

DOA MEMPERBANYAKKAN SUSU IBU

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu.

DOA ini khas untuk ibu-ibu diluar Sana yang mempunyai bayi baru lahir ...


Maksudnya :

" Wahai umat manusia ! Sesungguhnya Kami menciptakan kamu dalam kalangan lelaki dan perempuan , dan Kami menjadikan kamu pelbagai bangsa dan suku puak , supaya kamu saling berkenalan. Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah adalah orang paling bertakwa antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui , lagi Maha mendalam PengetahuanNya."

( Surah Al-Hujurat ; 48 : ayat 13 )

9 Jun 2017

LIRIK LAGU HERO SEORANG CINDERELLA

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu

HERO SEORANG CINDERELLA


FATTAH AMIN DAN FAZURA

Kau buatku tertanya
Dikali pertama

Bertentangan mata


Ku selalu merindu

Hadirnya bayangmu
Kau cuit hatiku



Hanya kau yang ku mahu

Sayang jangan terburu
Sampai bila harus ku tunggu
Oh sayang, aku malu
Baby baby can't you see
You and I are meant to be
Hanya kita berdua



Sayang bukan ku tak mahu

Bertemu dengan mu
Sayang, siapa la aku
Jangan la bimbang
Sayang, kan ku bina istana
Engkau permaisuri ku



Hanya kau yang ku mahu

Sayang jangan terburu
Sampai bila harus ku tunggu
Oh sayang, aku malu
Baby baby can't you see
You and I are meant to be
Hanya kita berdua



Hanya kau yang ku mahu

Sayang jangan terburu
Sampai bila harus ku tunggu
Oh sayang, aku malu
Baby baby can't you see
You and I are meant to be
Hanya kita berdua
Hanya kita berdua



                    







ZIKIR SEPANJANG RAMADHAN

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu.



" YA ALLAH, SESUNGGUHNYA ENGKAU MAHA PENGAMPUN menyukai orang yang meminta ampunan maka ampunilah aku"

( HR TIRMIDZI DAN IBNU MAJAH )

8 Jun 2017

DOA NABI MUSA AS

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu.



Dia ( Musa ) berdoa ;

" YA Allah Ya Tuhanku , ampunilah aku dan saudaraku dan masukkanlah kami ke dalam RahmatMu , dan Engkau adalah Maha Penyayang daripada semua penyayang. 

( Surah Al -A'araf ; 7: 151 )




WORDLESS

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu.










7 Jun 2017

BUAH MELAKA BUAT BERBUKA PUASA

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu.

Hari ni menu berbuka puasa boleh tahan jugak... Buah melaka Kuih tradisi turun temurun .... Khas untuk anak-anak dan cik hubby ...


Resepinya 

1. Tepung pulut - 250 gram
2. Tepung gandum - 2 sudu besar

Intinya

1. Gula Melaka - 1/2 batang ( potong kecik2 gula tu )

Kelapa parut 
Garam secukup rasa 
( kukus sebentar supaya rasanya sedap )

.
Sekali siap memasaknya , cik hubby n anak-anak tidak sabar nak merasanya. Wahh.... Sungguh kenyal betul buah melaka Kali ni... Sebelum ni x jadi macam ni... :-) :-) :-)
.


6 Jun 2017

PERTAMA KALI BY SALIMEY

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu.


Lirik Lagu PERTAMA KALI by SALIMEY 

Pertama Kali aku menyintai
Pertama Kali aku mengasihi

Pertama Kali aku merindui
Pertama Kali aku menyayangi

Gadis Yang ku idam depan mataku
Harap Kau terima cintaku yang satu
Akan ku gapai impian cintaku
Sering ku berdoa agar kau milikku
Sucinya cintaku

Maafkanlah Diriku ini yang tak sempurna
Aku berjanji akan mencintai dirimu
Sungguh Indahnya saat ku bersama denganmu
Kasih Sayangku hanya untukmu kau yang ku cinta
Sambutlah Tanganku

Gadis Yang ku idam depan mataku
Harap Kau terima cintaku yang satu
Akan Ku gapai impian cintaku
Sering Ku berdoa agar kau milikku
Sucinya Cintaku

Maafkanlah Diriku ini yang tak sempurna
Aku Berjanji akan mencintai dirimu
Sungguh Indahnya saat ku bersama denganmu
Kasih Sayangku hanya untukmu kau yang ku cinta
Sambutlah Tanganku

Gadis Yang ku idam depan mataku
Harap Kau terima cintaku yang satu
Akan Ku gapai impian cintaku
Sering Ku berdoa agar kau milikku
Sucinya Cintaku

Sucinya Cintaku
Sucinya Cintaku





 





5 Jun 2017

MINYAK SENDI SEMAKIN MENJADI-JADI

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu.


INI LAH MINYAK PALING GILA SY PERNAH GUNA

MINYAK SENDI BIDARA

Pagi ni saya bangun tidor, bdn rasa sakit. Lagi lagi di belakang pinggang, Tak tahu la knp. Mungkin tidor lama sangat kot.
Tiba badan rasa mcm nk demam, selesema and rase mcm nk semput. Resah! Sebenarnya walau pun sy pengeluar Minyak ini sy jarang guna sbb sy suka Balm.
Kali ni sy guna. Baru buka untuk titis di tapak tangan saya dh muntah2 angin. Ok . dah faham kenapa badan sakit2. Gangguan la ni. Sapu kat bahu, pinggang, badan, perut, dada. Habis muntah2 saya sampai panas terbakar badan sy rasa, sedangkan reality minyak ni sejuk , bukan minyak panas.
Panas sebab BIDARA yang diruqyah tu! Lepas selesai muntah alhamdllh dah ok, cuma selesema mcm biasa la..dan bahu kekal panas. Ada la tu yang bertenggek ke kan.
Mesti ada yang tanye, eh kau buat produk ruqyah pun kena attack?Dang! Brilliant question. Actually, ini yang orang tak tahu , apa yang kami tanggung.
Perawat , ustaz, ustazah, pengusaha bidara atau produk ruqyah, penjual , peniaga tipu la tak pernah kena attack.Jin mana yang tak marah jika hamba Allah tu kerjanya nk hentikan matlamat menyesatkan anak cucu Nabi Adam as.
Ada seorang ustaz tu , sy jumpe sampai kurus dikerjakan jin, Sakit lama juga. Mana tak sakitnya, dia berlawan dgn bomoh, Bomoh pun balas la balik. Sy kenal ustaz ni sbb dia la yang buka ikatan bomoh yang ada dlm tubuh sy dlu, ( semasa saya belum jinakkan diri dlm rawatan islam dan wujudkan bisness bidara )
Itulah hakikat dunia rawatan islam, jika jin tak dpt menyakiti tubuh perawat dan lain2, mereka sakiti pula keluarga perawat. Itu lah perjuangan perawat. Berjuang sampai akhir hayat !
Maka sebab itulah, jika anda berubat dengan perawat . Hulurlah sedikit bayaran, Beri 1 juta pun belum tentu dpt membalas kesakitan yang mereka tanggung atas risiko merawat pesakit. Bayangkan 1 pesakit dah bawak 2-3 ekor jin. Kalau dia rawat 50 pesakit seminggu?
tapi kami yakin, tiada kuasa yang dpt membatasi kekuasaan yang maha Esa. Allah swt. Sakit penghapus dosa, sakit itu kasih sayang bukan hukuman.
Sekian sahaja dr saya hari ni. Panjang pula. huhu.

semoga ia memberikan manfaat buat anda sekeluarga..

sekian.
terima kasih



SINI

DUIT RAYA GIVEAWAY BY ABAM KIE AND PALS


SILA KLIK BANNER DI ATAS JIKA MAHU MENANG DUIT RAYA!

Assalamualaikum kepada semua rakan blogger. Selamat menunaikan ibadah puasa. Semoga semua ibadah kita diterima oleh Allah s.w.t. Sempena bulan Ramadhan Al-Mubarak, Abam Kie dan penaja2 yang baik hati sekalian dengan secara rasminya melancarkan Duit Raya Giveaway by Abam Kie and Pals. Jom sertai GA yang hebat ini kerana kami sudah menyediakan duit raya dan barangan eksklusif untuk dimenangi. Kalau tak join memang rugilah. Berikut ialah hadiah-hadiah yang ditawarkan:

RM20 X 11 pemenang
RM10 X 13 pemenang
Selendang Rindu X 2 pemenang
Stokin Tangan dan Stokin Silvy X 2 pemenang
Pre-loved Novel X 2 pemenang
Topup RM5 untuk peserta terpantas dan terakhir!

Kesemuanya 32 orang pemenang bakal kami cari!

Syarat-syarat penyertaan:

1. Follow blog dan Google+ penganjur dan penaja-penaja berikut:

* Abam Kie
* Ceritera Ibu
* Shafyqah Azahar
* Dearies Couple
* Jiakreatifelt
* Lovely Sunshine
* Saghah Cheeky Lady
* Sedetik Seketika
* Lea Azleeya
* Queen Bee
* irrayyan.com
* Kasihku Amani
* Hazrina Halim
* Mia Liana

2. Follow instagram berikut. (Bagi peserta yang ada akaun IG sahaja)

* Najiah Shaharain
* Abam Kie
* Mardhiyyah Rosli
* Shafyqah Azahar
* Afdilah Ceritera Ibu
* irrayyandotcom
* mialiana

3. Like Facebook berikut.

* Ina Azzahra
* Ayuni Dibble
* Handsock Murah dan Cantik
* Mialiana.com


4. Buat entri bertajuk Duit Raya Giveaway by Abam Kie and Pals

5. Salin dan tampal kod HTML yang disediakan

6. Terbitkan

7. Tinggalkan pautan entri giveaway anda di ruangan komen entri SINI sahaja

8. Siap!

Pastikan anda mematuhi segala syarat yang dinyatakan. Boleh follow blog2 di atas tu sikit2. Lama2 habis la. Honesty is the best policy. Kerjasama rakan2 blogger amat diperlukan dan Abam Kie akhiri dengan ucapan jutaan terima kasih kerana sudi menyertai GA ini. Selamat maju jaya dan selamat menyempurnakan ibadah puasa pada tahun ini!

Jom klik di SINI jika nak join Duit Raya Giveaway by Abam Kie and Pals.

BIDARA RUQYAH FEEDBACK POSITIF

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu.

Himpunan feedback positif dari penggunaan BIDARA RUQYAH. Antaranya :


Kepekatan minyak sendi memberikan keselesaan pada kulit dan cepat menyerap dan tidak melekit apabila menggunakannya.








Minyak sendi bidara ini Boleh melembabkan tapak tangan yang kering sepanjang hari.







INNALLAHA MA'ANA BY MEDINA FEAT UMMI PIPIK

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu.



INNALLAHA MA'ANA BY MEDINA FEAT UMMI PIPIK 
( OST DRAMA SEHARUM MAWAR Channal 109 )


Di saat kau merasa sendiri
Dan kau merasa ada sesuatu yang hilang
Kau merasa lelah dan merasa lemah
Cemas dan gelisah menghantuimu

Segera kau dekatkan diri pada Allah
Adukan semua masalahmu kepada-Nya
Berdo'alah pada-Nya jangan putus asa dengan rahmat-Nya
Hanya Allah yang dapat menolongmu

Innallaha ma'ana janganlah kau takut
Berlindunglah kepada Allah Yang Kuasa
Innallaha ma'ana janganlah bersedih
Tersenyumlah dan sambut hari esok yang indah

Segera kau dekatkan diri pada Allah
Adukan semua masalahmu kepada-Nya
Berdo'alah pada-Nya jangan putus asa dengan rahmat-Nya
Hanya Allah yang dapat menolongmu

Innallaha ma'ana janganlah kau takut
Berlindunglah kepada Allah Yang Kuasa
Innallaha ma'ana janganlah bersedih
Tersenyumlah dan sambut hari esok yang indah

Innallaha ma'ana janganlah kau takut
Berlindunglah kepada Allah Yang Kuasa
Innallaha ma'ana janganlah bersedih
Tersenyumlah dan sambut hari esok yang indah




 


Drama ini disiarkan pada setiap hari channal 109 jam 8 mlm dan ulangannya pada keesokkan harinya jam 10pagi

PANGKAL KASIH BY FATIN AFEEFA OST SEHARUM MAWAR TV109

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu.







Lirik Lagu Fatin Afeefa Ke Pangkal Kasih

Kau singkap langit malam
Kau belah lautan
Mencari-cari Kesilapan

Beralaskan impian
Yang pernah kau julang
Terhempas musnah Diperjalanan

Percintaan Adalah rasa
Kenikmatan bersandarkan pengorbanan
Kecewa Kerna kelalaian
Andai sesat kembai ke pangkal kasih

Padamkan Dendam amarahmu
Nyalakan api cinta Yang baru
Coba kau menghargai Kesetiaan ini
Yang ku janjikan ke akhir nanti

Berilah peluang Dan bukalah ruang
Pada dirimu Demi cintaku

*Music

Kau singkap langit malam
Kau belah lautan
Mencari-cari Kesilapan

Percintaan Adalah rasa
Kenikmatan bersandarkan pengorbanan
Kecewa Kerna kelalaian
Andai sesat kembai ke pangkal kasih

Padamkan Dendam amarahmu
Nyalakan api cinta Yang baru
Coba kau menghargai Kesetiaan ini
Yang ku janjikan ke akhir nanti

Berilah peluang Dan bukalah ruang
Pada dirimu Demi cintaku




 

DRAMA SEHARUM MAWAR CHANNAL 109 SETIAP HARI JAM 8 MALAM ULANGANNYA PADA KEESOKKAN HARINYA JAM 10 PAGI

SINI

WARKAH UNTUKKU BY ARA AF

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu.





Warkah Untukku – Ara AF2016

Cintamu hancurkan zahirku
Rela dicampak ke penjaramu
Dari diperlakukan sebegini

Sungguh kau yang ku mahu
Berdoa semoga kau akan berubah
Mendampingiku selalu

Kasihku tolong lihatlah
Tunjuk dia jalan kepadamu
Yang tersesat tiada bertuju

Berikan hatimu padanya
Kau akan rasa cinta sebenar
Dalam kau mencari aku

Sungguh kau yang ku mahu
Berdoa semoga kau akan berubah
Mendampingiku selalu

Sungguh kau yang ku mahu
Berdoa semoga kau akan berubah
Mendampingiku selalu

Sungguh kau yang ku mahu
Berdoa semoga kau akan berubah
Mendampingiku selalu


Sesungguhnya kau yang ku mahu
Berdoa semoga kau akan berubah
Mendampingiku selalu

Sungguh kau yang ku mahu
Berdoa semoga kau akan berubah

Mendampingiku selalu



CEMBURU BY NABILA RAZALI OST ARLUNA

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu.






Lirik Lagu Nabila Razali Cemburu

Ntah apa yang ku rasa
Setelah datang dia
Waktu Kau dan aku

Dia memandang manja
Tiada berkelut mata
Jadi Panas hatiku

Benar Aku selalu cemburu
Kerana dia selalu
Coba tuk menggodamu

Usah Kau toleh dia kembali
Kerana aku Didepan kamu
Jangan Kau coba untuk dekati
Kerana duniamu Kenalah aku Cemburu

Dengan gaya menggoda
Dia datang menyapa
Aku Perhatikan saja

Dia selalu mencoba
Tapi aku percaya
Engkau Selalu setia

Benar Aku selalu cemburu
Kerana dia selalu
Coba tuk menggodamu

Usah Kau toleh dia kembali
Kerana aku Didepan kamu
Jangan Kau coba untuk dekati
Kerana duniamu Kenalah aku

Jangan Engkau pernah terluka
Semua janji kita Hooooooooo

Usah Kau toleh dia kembali
Kerana aku Didepan kamu
Jangan Kau coba untuk dekati
Kerana duniamu Kenalah aku

Jangan Kau coba untuk mendekatinya
Kerana duniamu kerana aku Cemburu
Kerana duniamu kerana aku Cemburu




4 Jun 2017

SALAM RAMADHAN 2017

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu. . . . .
.
Tanpa sedari sudah 10 Ramadhan kita berpuasa ye... Masih belum terlambat lagi untuk fiza mengucapkan selamat menyambut bulan RAMADHAN kali ini lebih baik dari tahun sebelumnya..


HARI PERTAMA PUASA - 27 MEI 2017 / 1 RAMADHAN 1438H





SALAM RAMADHAN buat anda semua.


.

ALYA ADRIANA Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign