UMMI ADRIANA: DOA ISTIGHFAR #3

FAIZABUNYAMIN TABUNG

21 Ogos 2016

DOA ISTIGHFAR #3

Assalammualaikum. Salam sejahtera. Alhamdulilah. Semoga anda sentiasa sihat-sihat selalu...



BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM


Wahai Tuhanku,
Engkaulah yang berhak mendapat sebutan yang berhak disembah, penolong kepada yang mengkehendaki, paling belas kasihan, paling pemurah, dan paling luas pemberianNya.

Wahai Tuhanku,
Engkaulah raja tiada sekutu bagiku, Engkau Maha ESA , tiada bandingan bagiMu. Segala sesuatu akan binasa melainkan zat Engkau. Tidak akan ditaati selain dengan izinMu sendiri dan tiada orang derhaka kepadaku melainkan dengan ilmuMu sendiri. Engkau ditaati dan Engkau bersyukur, Engkau diderhakai lalu Engkau memberi ampun. Engkaulah sedekat-dekat orang yang mempersaksikan dan Engkaulah sedekat-sedekat pemelihara. Engkau mendinding segala jiwa , Engkau memegang segala ubun-ubun, engkaulah menulis segala bekasan , engkau hapuskan segala ajal dan terbuka bagiku ( nampak segala isinya ) , yang halal apa yang Engkau halalkan dan yang haram apa yang Engkau haramkan.

Agama adalah apa Engkau syariatkan dan urusan adalah apa yang Engkau tetap kan. Segala makhluk adalah makhlukMu. Segala hamba adalah hambaMu dan Engkau adalah Allah yang Maha pengasih Maha penyayang.

Aku memohon kepadaMu dengan cahayaMu yang menjadi terang langit dan bumi dengan kerananya dan dengan segala hak yang berikan kepada orang-orang yang memohonMu supaya Engkau memaafkan aku dan melindungi aku dari pada Neraka dengan kudratMu. 

Aamiinn Ya Rabbal Aalamiin



#coretan diariku.

Sekian.
Terima kasih ....








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Salam ukhwah ...
Terima kasih Singgah di sini. Segala komen anda dimanfaatkan dan dihargai.
Salah silap mohon maaf ye...

ALYA ADRIANA Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign